اهمیت آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای

اهمیت آموزش فروش

تیم مشاوران مدیریت ایران:

اهمیت آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای برای سازمان

نقش و جایگاه آموزش فروش حرفه‌ای در سازمانتان چیست ؟  آیا  فقط "خوب است که باشد" یا "باید" در سازمان باشد ؟

آیا آموزش فروش یک کار تجملی محسوب می‌گردد که هر وقت بودجه‌ای بود آن را در فهرست کارهایمان قرار دهیم و یا باید جزئی از برنامه‌ریزی استراتژیک در مسیر دستیابی به اهداف عالی سازمان باشد؟ آیا عناوین و مطالب آموزش فروش با نیاز سازمان، توانایی مالی، استعداد نیروی انسانی و بودجه اجرایی سازمان منطبق است ؟

  • برخی مدیران، آموزش را اتلاف زمان می‌دانند و اعتقاددارند که نیروی فروش باید در حین کار و با کسب تجربه، همه‌چیز را بیاموزد.
  • از سوی دیگر سازمان‌هایی هستند با برگزاری دورهای آموزشی و فرستادن فروشندگان به سمینارهای علمی در حال اتلاف پول و انرژی خود هستند.

هر دو مورد فوق اشتباه است. یادگیری نیروی فروش بر اثر آزمون‌وخطا هزینه‌های جبران‌ناپذیری برای سازمان در پی خواهد داشت. چه مشتریان وفاداری که با اشتباه یک فروشنده غیرحرفه‌ای از برند رنجیده‌خاطر شده و چه مشتریان جدیدی که دیدگاهشان نسبت به سازمان منفی شده خواهد شد.

 البته "دلایل عدم موفقیت دوره آموزش فروش" بسیارند. دوره آموزشی باید برای هر سازمانی جداگانه همخوان (Customize) گردد. هنگامی‌که مطالب آموزشی، برای کارکنان یک اتوشویی، یک شرکت فنی و یک آژانس املاک، دقیقا مشابه باشد، پس یک نسخه آموزشی ثابت برای تمام کسب‌وکارها پیچیده‌ایم. آیا این امکان دارد؟ اگر مطالب آموزشی به کلی‌گویی بپردازد، پس آموزش عمومی و نه حرفه‌ای و نه تخصصی است. آموزش عمومی در کتاب‌ها نیز وجود دارد، پس چرا سازمان برای آموزش عمومی با اثربخشی پایین، بودجه بالایی تخصیص می‌دهد ؟

اهمیت آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای برای نیروی فروش

1- آموزش فروش سبب افزایش درآمد

بخش فروش؛ عامل اصلی تولید پول در سازمان بوده و تقریبا بقیه بخش‌ها، پشتیبان عملیات فروش هستند. در یک فضای کسب‌وکار رقابتی، همه رقبا سخت به دنبال جلب نظر مشتریان به‌سوی برند خویش هستند. تعهد فروشنده به ارائه محصول مناسب، به مشتری مناسب و در زمان مناسب بسیار ضروریست. با آموزش صحیح فروشندگان، هرگونه اتلاف زمان توسط فروشنده حذف می‌گردد. شاید محصول شما بهترین محصول بازار باشد، اما آیا به بهترین شیوه و در بهترین زمان به مشتری معرفی‌ میگردد؟

ادامه مطلب : اهمیت آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای

دریافت نرم افزار اندروید IranMCT
نرم افزار اندروید تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT App

    تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.

    بازاریابی تخصصی ۰ ۰
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    مشاوره فروش - آموزش کارشناسان فروش - آموزش فروشندگی حرفه‌ای - آموزش فروشنده ( مشاوره مدیریت فروش . مشاور فروش . مشاوره مهندسی فروش . مشاوره فروش )


    وب سایت رسمی: http://iranmct.com

    شماره تماس : 09126465584

    مشاوره بازاریابی ، آموزش بازاریابی ، مشاوره فروش ، آموزش فروش
    تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT
    آرشیو مطالب
    فروردين ۱۴۰۰ ( ۲ )
    بهمن ۱۳۹۹ ( ۱ )
    دی ۱۳۹۹ ( ۱ )
    آبان ۱۳۹۹ ( ۱ )
    مهر ۱۳۹۹ ( ۱ )
    شهریور ۱۳۹۹ ( ۱ )
    فروردين ۱۳۹۹ ( ۲ )
    آذر ۱۳۹۸ ( ۲ )
    آبان ۱۳۹۸ ( ۲ )
    مهر ۱۳۹۸ ( ۲ )
    شهریور ۱۳۹۸ ( ۱ )
    مرداد ۱۳۹۸ ( ۲ )
    تیر ۱۳۹۸ ( ۱ )
    خرداد ۱۳۹۸ ( ۱ )
    ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۲ )
    فروردين ۱۳۹۸ ( ۱ )
    بهمن ۱۳۹۷ ( ۳ )
    دی ۱۳۹۷ ( ۱ )
    آذر ۱۳۹۷ ( ۱ )
    آبان ۱۳۹۷ ( ۲ )
    مهر ۱۳۹۷ ( ۱ )
    شهریور ۱۳۹۷ ( ۲ )
    مرداد ۱۳۹۷ ( ۳ )
    تیر ۱۳۹۷ ( ۱ )
    ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۲ )
    فروردين ۱۳۹۷ ( ۱ )
    اسفند ۱۳۹۶ ( ۳ )
    بهمن ۱۳۹۶ ( ۳ )
    دی ۱۳۹۶ ( ۳ )
    آذر ۱۳۹۶ ( ۲ )
    آبان ۱۳۹۶ ( ۴ )
    مهر ۱۳۹۶ ( ۱ )
    شهریور ۱۳۹۶ ( ۴ )
    تیر ۱۳۹۶ ( ۴ )
    خرداد ۱۳۹۶ ( ۱ )
    ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۴ )
    فروردين ۱۳۹۶ ( ۲ )
    اسفند ۱۳۹۵ ( ۴ )
    بهمن ۱۳۹۵ ( ۲ )
    دی ۱۳۹۵ ( ۲ )
    آذر ۱۳۹۵ ( ۳ )
    آبان ۱۳۹۵ ( ۳ )
    مهر ۱۳۹۵ ( ۱ )
    شهریور ۱۳۹۵ ( ۱ )
    تیر ۱۳۹۵ ( ۴ )
    ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۲ )
    فروردين ۱۳۹۵ ( ۳ )
    اسفند ۱۳۹۴ ( ۲ )
    بهمن ۱۳۹۴ ( ۳ )
    دی ۱۳۹۴ ( ۲ )
    آذر ۱۳۹۴ ( ۱ )
    آبان ۱۳۹۴ ( ۴ )
    مهر ۱۳۹۴ ( ۱ )
    شهریور ۱۳۹۴ ( ۳ )
    مرداد ۱۳۹۴ ( ۵ )
    تیر ۱۳۹۴ ( ۲ )
    خرداد ۱۳۹۴ ( ۵ )
    ارديبهشت ۱۳۹۴ ( ۴ )
    فروردين ۱۳۹۴ ( ۸ )
    مهر ۱۳۹۳ ( ۳ )