آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش - آموزش کارشناسان فروش - آموزش فروشندگی حرفه‌ای - آموزش فروشنده ( مشاوره مدیریت فروش . مشاور فروش . مشاوره مهندسی فروش . مشاوره فروش )


وب سایت رسمی: http://iranmct.com

شماره تماس : 09126465584

مشاوره بازاریابی ، آموزش بازاریابی ، مشاوره فروش ، آموزش فروش
تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT

بایگانی
پیوندهای روزانه

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

در معرفی انواع برند با برند چالشگر Challenger Brand (برند تغییردهنده) روبرو هستیم که یک برند مزاحم برای رقباست. شاید این برند جایگاه دوم و یا جایگاه بیستم را ازنظر سهم در بازار در اختیار داشته باشد، اما مهم این است که او یک برند با غیرمترقبه و نوآور است.

تنها شرکت‌ها کوچک به‌صورت یک برند چالشگر عمل نمی‌نمایند. در جهت رسیدن به تنوع و گوناگونی، شرکت گوگل به‌عنوان یک برند چالشگر، در بسیاری از بازارهای، ساختار، نظم سنتی و فرهنگ تجاری آن بازار را تغییر داده و بسیاری از نام‌های بزرگ را به چالش کشیده است.بااین‌وجود، چشم‌انداز حمله برندهای بزرگ در مواجه با کارآفرینان بدون حامی و پشتیبان، بسیار ترسناک به نظر می‌آید.

برند چالشگر Challenger Brand

در ادامه نکاتی را در جهت ساخت یک برند چالشگر بیان خواهیم نمود.

 

  • به چیزی که می‌فروشید، اهمیت دهید. اگرنه، پس چرا دیگران باید اهمیت دهند ؟

زمانی که برند دیگری را به چالش می‌کشید، اشتیاق و تعصب شما به محصول یا خدمت سازمان، اهمیت خود را نشان می‌دهد.
در مسیر رسیدن به حداکثر سهم بازار و وفاداری مشتری، باید به مزیت رقابتی محصول خود ایمان داشته باشید.

همواره افراد به حمایت از یکی از طرفین رقابت یا مذاکره علاقه‌مندند و همواره مشتریانی خواهند بود که به دنبال یک جایگزینی برای انتخاب‌های سنتی خویش هستند. با رفتار خود به مشتری نشان دهید که به محصول خود علاقه داشته و شایسته انتخاب مجدد وی هستید.

همه طرفداران برند اپل را می‌شناسند، حتی زمانی که هیچ بحث در رسانه‌ها بر سر آن نباشد، آن‌ها این برند را ترویج نموده و در خصوص آن گفتگو می‌نمایند. طرفداران برند اپل، توصیه‌نامه‌های زنده و گویا برای تحریک سایرین هستند. این همان چیزی است که از اشتیاق و تعصب شما نسبت به محصول، نشأت می‌گیرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۰۲
بازاریابی تخصصی

گاه مدیریت فروش به فروشنده خود، دروغ می‌گوید. هنگامی‌که این شرایط پیش می‌آید، فروشنده مطمئن نیست که چه عکس‌العملی باید نشان دهد. شاید به‌عنوان فروشنده فکر کنید که شاید بهتر است جایی کارکنید که مدیرش متفاوت باشد. شاید باید گفت : رنگ اسمان در برخی سازمان‌ها یکسان است.

10 دروغی که مدیریت فروش به فروشنده خود می‌گوید

در ادامه، به 10 دروغ برجسته از مدیر فروش و نحوه برخورد با آن اشاره می‌نماییم:

 1- تیم بازاریابی ما، اشراف کامل به فروش دارد.

آیا جمله فوق صحیح است : گه گاه.

علت : این جمله بیانگر یک آرزو به همراه یک انکار بزرگ است. تمرکز تیم بازاریابی بر فرایند شناخت، ایجاد و توسعه بازار است. با توجه به عدم تمرکز تیم بازاریابی بر فرایندهای فروش، ادعای اشراف کامل تیم بازاریابی بر فروش، یک دروغ است.

بهترین عکس‌العمل : با سر تأیید نمایید، ولی چشم‌هایتان را باز نگه‌دارید. اگر تیم بازاریابی به تیم فروش کمکی می‌نماید، از آن استقبال نموده و به مسیر کاری خود ادامه دهید. در غیر این صورت، آنان را نادیده بگیرد.

 

2- تحت مربی‌گری من، به موفقیت دست میابید.

آیا جمله فوق صحیح است : به‌ندرت.

علت : احتمالاً این مدیر، کار خود را با فروشندگی آغاز نموده و حالا به سمت مدیریت فروش رسیده است. او تصور می‌نماید که چون تجربه کافی را دارد و همه‌چیز را در مورد فروش می‌داند، پس به‌راحتی قادر است تا دانش و تجربه خویش را به فروشنده خویش منتقل نماید.

  • باید بدانید : مهارت فروش و مهارت آموزش و مربیگری فروش، کاملاً دو چیز متفاوت هستند.

بهترین عکس‌العمل : به مدیر خود بیاموزید که به چه شیوه‌ای به شما کمک نماید. حوزه کاری موردعلاقه خود را به او معرفی نموده. 
در زمان بروز یک موقعیت دشوار و جدید، برای دریافت نقطه نظرات وی، این‌گونه از او سؤال نمایید: اگر شما در این موقعیت قرار داشتید، چه استراتژی یا تاکتیکی در مقابل آن اتخاذ می‌نمودید.

  • به‌عبارت‌دیگر در مقابل مدیر خود کنشگر (فعال) باشید، مهارت‌های یادگیری خود را با مهارت‌های آموزشی مدیر منطبق سازید، هرچند که ممکن است که ابتدایی به نظر رسد.

 

3- او استخدام شد، اما نه برای اینکه برادرزن من بود.

آیا جمله فوق صحیح است : قطعاً، خیر.

علت : اگر فرد معرفی‌شده توسط مدیریت فروش، بعداً اشتباه مهلکی انجام داد و با حقارت از سازمان اخراج شد، جذب ساده‌لوحانه او را بر گردن وی نینداخته و این اشتباه را ناشی از عدم توانایی و مهارت استخدام در واحد منابع انسانی یا مدیریت عالی سازمان نشان دهد.

بهترین عکس‌العمل : اگر استخدام وی بر کار شما اثری ندارد، تنها ناظر باشید و دخالت ننماید. اما اگر نظرات ناشیانه وی بر پورسانت شما تأثیر می‌گذارد، به دنبال کار جدید باشید.

 

4- این محصول، آن‌قدر خوب است که خودبه‌خود فروش می‌رود.

آیا جمله فوق صحیح است : هرگز، اگر این‌طور بود که سازمان نه‌فقط به فروشنده، بلکه به مدیر فروش نیز نیازی نداشت.

علت : مدیر فروش برای این محصول قصد دارد تا پورسانت کمتری به فروشندگان خود پیشنهاد نماید.

بهترین عکس‌العمل : متوسط زمان فروش یک واحد از محصول جدید را محاسبه نمایید. اگر بیش از متوسط زمان محصولات پیشین است، با مدیر خود برای پورسانت خود مذاکره نمایید و یا به دنبال کار جدید باشید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۷
بازاریابی تخصصی

قبل از اینکه دنیا وارد این رکود تاریخی بشود، خیلی راحت بود شغلی را که دوست نداشتید رها کنید و شغل جدیدی انتخاب کنید. تنها کاری که بایست میکردید این بود که در اطاق یک کارفرمای دیگر را میزدید و هفته بعد از آن می توانستید شروع به کار کنید. آن روز ها گذشته اند و به احتمال قوی به این زودی ها باز نخواهند گشت. ولی این بدین معنا نیست که شما باید الزاما در شغل فعلی خود احساس منزجر بودن داشته باشید.

چند راهکار به شما پیشنهاد می کنم که کار خود را دوست داشته باشید.

چگونه به کاری که دارید علاقه داشته باشید


  • واقع بین باشید

هیچکس در زندگی کامل نیست. حتی آن کسانی که شما به عنوان ستاره در فعالیت های مختلف می شناسید. این طبیعی است که بعضی مواقع در وضعیت خوبی نباشید و احساس نارضایتی کنید. این ممکن است گاها روزها و یا یکی دو ماه طول بکشد. ولی شک نداشته باشید روزهای خوب باز برمی گردند.


  • مثبت باشید

روی اتفاقات مثبتی که در محل کار شما رخ می دهد، تمرکز کنید. آیا هنوز کار شما برای شما جالب است؟ چیز های جدید یاد می گیرید؟ از ارتباط با همکاران خود راضی هستید؟ اگر جواب مثبتی به هر کدام از این سوالات داشته باشید، یعنی می توانید از آن انرژی کسب کنید.


  • فضا را بهبود دهید

بعضی مواقع با کسی باید کار کنید که وظایف خودش را به نحو احسن یا قابل قبول انجام نمی دهد. اگر اینچنین است، شما سعی کنید وضعیت را متحول نمایید. چند مثال از مشکلات را به روی کاغذ بیآورید و به آن شخص نشان دهید که در چه مواقعی به دلیل کمبود کیفیت کار او به مشکل بر می خورید. با او صحبت کنید و مسائل خود را درمیان بگذارید.


  • هر چیزی را که اطرافیان می گویند باور نکنید

این طبیعت انسان است که تا حدی از خود تعریف کند و یا غلو کند. افراد دور و بر شما ممکن است که بگویند عاشق کارشان هستند ولی در واقعیت در همان وضعیتی باشند که شما هستید. چیز هایی را که دیگران می گویند، گوش دهید ولی بر روی خوشحالی خودتان تمرکز داشته باشید.


  • الزاما مشکل شما برای همیشه نخواهد بود

در حال حاضر ممکن است که فکر کنید که انتخابی ندارید، باید کار خود را برای همیشه تحمل کنید. ولی اگر ورق های خود را درست بازی کنید، اینچنین نخواهد بود. از این رکود اقتصادی به عنوان یک فرصت برای افزایش امکانات خود استفاده نمایید. در کلاس های شبانه و یا آنلاین شرکت کنید، در کار های عام المنفعه قدم بردارید، در پروژه هایی شرکت کنید که دیده شوید و تجربیات جدیدی را کسب کنید که برای تغییر شغلی مناسب باشند. از اول فکر نکنید که نمی شود. قرار نیست کسی چیزی را به شما هدیه کند. خودتان قدم ها را بردارید.

تجربه نشان داده است که خیلی اوقات با شروع این گونه فعالیت ها و کسب انرژی جدید باز هم به کار خود بیشتر علاقه مند می شوید و تغییر شغل نمی دهید.


  • زندگی کنید

لذت از کار و فعالیت های مرتبط بسیار خوب است ولی نباید تنها فعالیت شما باشد. به غیر از کار فعالیت های دیگر نیز داشته باشید. در فعالیت هایی که به آنها علاقه دارید شرکت کنید، هر چه که باشد. در کنار کار خود مرتبا به علاقه های شخصی خود نیز بپردازید. همه این ها و به صورت مجموعه موجب آن خواهد شد که زئدگی بهتری داشته باشید، از کار خود راضی باشید و به این فکر نیفتید که شاخه عوض کردن شما را خوشبخت تر خواهد کرد.


مترجم: دکتر سیامک احمدیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۵۵
بازاریابی تخصصی

ارزش گذاری برند - مشاوره تعیین ارزش برند 

Brand Evaluation


امروزه ارزش گذاری تنها بر اساس داراییهای ملموس یک شرکت در سطح جهانی و حتی منطقه ای و یا شاید در یک کشور در کشورهای پیشرفته و تا حدودی در کشورهای در حال توسعه ،امری منسوخ گشته است. اگر قبول داشته باشیم که برند، چتری از بر سر تمامیه اعمال و رفتار سازمان کشیده شده است.اکنون تمامیه شرکتهایی که دارای برند معتبر میباشند، سعی دارند تا قدرت سازمانی خود را در زیر چتر ارزش برند به جهانیان اعلام نمایند. ارزش گذاری برند در جهان بر اساس استاندارهای متفاوت و توسط سازمانهای خصوصی مختلفی در جهان انجام میگردد، اما در بین تمامیه روش ها، سه روش بسیار معروف میباشد.

اما باید در نظر داشت که معروفیت یک روش الزاما به معنای بهترین روش ممکن نیست. تعیین ارزش برند کاریست تیمی و نیاز به دانش کافی نسبت به محیط داخل و خارج سازمان داشته و قسمتی از حوزه مدیریت برند می باشد.


ارزش گذاری برند - مشاوره تعیین ارزش برند

تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT از روش اینتربرند به عنوان یکی از کارآمدترین و به روزترین روش های ارزش یابی برند، استفاده می نماید. شرکت هایی مانند Del، Benz، BMW از این روش برای تعیین ارزش برند خود استفاده می نمایند. 

 

به طور کلی، روش ارزیابی اینتربرند شامل 5 گام است :


  • بخش‌بندی Segmentation
  • تحلیل مالی Financial Analysis
  • تحلیل تقاضا Demand Analysis
  • تحلیل قدرت برند Brand Strength Analysis
  • محاسبه ارزش برند Brand Value Calculation


ضمنا، تیم مشاوران مدیریت ایران برای ارزیابی ارزش برند در دنیای مجازی (ارزش یابی برند آنلاین) با استفاده از تکنیک دو عاملی و ابداعی CMCG ارزش برندهای آنلاین را تعیین نموده که البته برای تعیین عناصر اساسی و تشکیل دهنده آن نیز از استاندارهای شرکت اینتربرند استفاده میگردد. 


تعیین ارزش برند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۲۶
بازاریابی تخصصی

 زمانی که در مورد برند Brand (نام و نشان تجاری یا مارک) صحبت به میان می‌آید، گویی که در مورد یک‌چیز واحد بحث می‌نماییم. درحالی‌که هرگز این‌گونه نیست.

در حقیقت روش استفاده بامعنی مدنظر از کاملاً متفاوت است . پس باید با توجه به متن و محتوای جمله Context یا Content ، باید منظور گوینده را متوجه شویم. تمام این مشکلات ناشی از عدم تسلط افراد به انواع برند است. اگر افراد بدانند که برای هر نوع برند یک واژه تخصصی وجود دارد، در این صورت از این سردرگمی خارج خواهیم شد. به ساخت و توسعه یک برند، برندینگ یا برندسازی گویند و انجام آن بر عده مدیریت برند است.

در ادامه به بیان لیستی از انواع برند خواهیم پرداخت که شامل حداقل 21 نوع برند است (شاید بعد از مطالعه متن زیر، تنها از واژه عمومی برند استفاده نفرمایند):


21 نوع متفاوت از برند


1- برند فردی Personal Brand :


به این‌گونه، برند شخصی Individual Brand نیز گفته می‌شود. این نوع برند به‌صورت یک هاله، پیرامون شخصیت فرد ساخته می‌شود تا با برنامه‌ریزی مشخص و مدون، فرایند رشد و ارتقاء جایگاه اجتماعی،سیاسی،علمی، .... فرد را در جهت دستیابی به فرصت‌های جدید، تقویت نماید.

روش ایجاد برند برای یک فرد را برندینگ فردی (پرسنال برندینگ) Personal Branding گویند.

تصویر برند ایجادشده از فرد، کاملاً با روش به‌کارگیری کانال برای ارائه برنامه بازاریابی آن فرد، مرتبط است.

توجه نمایید: در اغلب موارد به علت عدم وجود برنامه یا مدل تجاری مشخص، کمپین برندینگ فردی به استراتژی تجاری افراد کمکی نمی‌نماید.


2- برند محصول Product Brand :


این‌گونه از برند، موجب افزایش درک مخاطب از ایده موجود در کالا و اجناس می‌گردد. ایده‌ای که به افزایش قابلیت‌های کاربردی کالا منجر شده است. برندهای مرتبط با محصولات بسته‌بندی‌شده مصرفی Consumer packaged goods) CPG) که با عنوان محصولات مصرفی تندرو fast moving consumer goods) FMCG) شناخته می‌شوند، بهترین مثال هستند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۴۷
بازاریابی تخصصی

تیم مشاوران مدیریت ایران :

بازاریابان حرفه‌ای و متخصصین از تاکتیک‌های متعددی برای جذب و حفظ مشتری استفاده می‌نمایند.

فعالیت‌های بازاریابی از مفاهیم متعددی تشکیل‌شده است. یکی از مهم‌ترین آنان، آمیخته بازاریابی، آمیزه بازاریابی Marketing Mix است. دو مفهوم از معروف‌ترین این مفاهیم،4P's و 7P's است.

4 P's (Product Marketing Mix): Product, Price, Place, Promotion.

7 P's (Service Marketing Mix): Place, Price, Promotion, People, Process, Physical Environment, Product.

 

 آمیزه بازاریابی 21Ps of Marketing Mix

معمولاً 4P's را برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصول و 7P's برای شرکت‌های خدماتی معرفی می‌نمایند.

  در ادامه به تشریح "21P's of Marketing Mix"  خواهیم پرداخت:

  1- محصول Product :

باارزش‌ترین چیزی است که به مشتری ارائه می‌گردد اما لزوماً، این محصول، ملموس نیست. اساساً یک شرکت یا یک محصول جدید معرفی و یا محصول کنونی خود را توسعه می‌دهد. شامل : کیفیت، مشخصات و ویژگی‌ها، سبک، برندینگ، وارانتی، خدمات پس از فروش.

    • محصولات مصرف‌کننده Consumer goods : محصولاتی که توسط مصرف‌کننده، استفاده می‌گردد. مانند: ساندویچ
    • خدمات مصرف‌کننده Consumer services : خدمات محیا شده برای مصرف افراد. مانند: آموزش
    • محصولات تولیدکننده Producer goods : محصولات تولیدشده برای استفاده کسب‌وکارها. مانند: دستگاه تراش
    • خدمات تولیدکننده Producer services : خدمات تولیدشده برای استفاده کسب‌وکارها. مانند : بیمه پیمانکاران

2- قیمت (بهاء) Price :

قیمت‌گذاری باید رقابتی بوده و بیشترین سود را به همراه داشته باشد. استراتژی قیمت‌گذاری می‌تواند شامل سیاست‌های مرتبط با تخفیفت و هدایای نقدی و امثال آن است.

3- مکان (محل ارائه) Place :

به محل خرید محصول توسط مشتری و یا نحوه رسیدن محصول به محل خرید اشاره می‌نمایند. این عمل از طریق کانال‌های مختلفی صورت می‌گیرد، مثل اینترنت، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان

4- ترویج (ترفیع) Promotion :

ازجمله روش‌های ارتباط با مشتریان است و در طی آن برخی پیشنهاد‌های انگیزشی به مشتری ارائه می‌گردد. در طی این ارتباط فایده‌ای که می‌تواند در اثر استفاده از یک محصول یا خدمت خاص به مشتری منتقل گردد، بیان می‌شود . این عمل بسیار اثربخش‌تر از تشریح صرف ویژگی‌های محصول و یا یک خدمت خاص است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۳۱
بازاریابی تخصصی

تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT :


اگر تجربه فروش چیزی را داشته باشید، حتماً تائید می‌نمایید که برای فروش موفق یک کالا 3 عامل کلیدی وجود دارد :


1- دانش کافی از کالا

2- علاقه به فروش

3- ارائه صحیح و حرفه‌ای محصول


باید دقت نمایید، همه افراد این 3 عامل را باهم ندارند.

12 خصوصیت فروشنده حرفه‌ای موفق

جمله‌ای است که می‌گوید : فروشندگان موفق، فروشنده به دنیا می‌آیند.


البته که همیشه این‌گونه نیست. بی‌شک، استعداد و پتانسیل‌هایی وجود دارد که با آموزش و کسب تجربه شکوفا خواهند شد.

در ادامه به بیان خصوصیات یک فروشنده می‌پردازیم، خصوصیاتی که با آموزش و تقویت، یک فرد مستعد به یک فروشنده حرفه‌ای موفق تبدیل می‌گردد.


1- وجدان :


نتایج تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا در سال 1993 نشان می‌دهد که اغلب فروشندگان موفق باوجدان هستند. افرادی که به کار خود افتخار و به آن عشق می‌ورزند، منظم بوده و از کارایی بالایی برخوردارند، دارای این ویژگی رفتاری هستند. 

وجدان کاری به معنای ادامه انجام کار بدون فرصت دادن به دخالت حاشیه‌ها است. 

اگر فردی مرتب یا کارآمد نیستید، قطعاً قادر به آموختن آن هستید.


2- ادب :


برترین فروشندگان، بیشترین احترام را برای زمان مشتریان خویش قائل هستند. رفتار فروشنده با مشتریان کنونی و مشتریان بالفعل باید به‌مانند رفتار با طلا باشد. زمان فروشنده برای مشتری باید کافی و برنامه‌ریزی‌شده باشد. کمبود زمان مشتری را باید درک و به آن احترام گذاشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۵۵
بازاریابی تخصصی

چگونه یک مشاور مدیریت انتخاب نماییم ؟ چه‌کاری باید انجام دهیم؟


اول‌ازهمه دفترچه تلفن را کنار بگذارید، هرکسی می‌تواند از این طریق مدرس و مشاور مدیریت پیداکرده و مبلغی پرداخت نماید. مهم این است که به چه نحوی باید آنان را گلچین نمایید؟

چگونه مشاور مدیریت انتخاب نماییم


بهترین روش بافاصله زیاد "توصیه دیگران" است و سپس بررسی سوابق اجرایی و تحصیلات مشاور است. سابقه مشاور در کدام سازمان‌ها بوده؟ آن سازمان به چه میزان پیچیده بود.


برای مثال : کسی که به 10 شرکت خصوصی شامل مدیر و یک منشی مشاوره داده است، باتجربه‌تر است یا کسی به دو شرکت سهامی عام ؟


نمی‌توان به‌راحتی پاسخ داد، زیرا چالش‌های پیش روی آنان متفاوت باشد. اما به نظر می‌رسد که باید تلفیقی از شرکت‌های متفاوت باشد. باید دید که آن مشاور در آن شرکت‌های کوچک و بزرگ چه فعالیت داشته.


بسیار دیده‌شده است که مشاور یک سازمان بسیار بزرگ برای چندین سال فقط حضور فیزیکی داشته ولی حتی یک پروژه را به پایان نرسانده است. آیا این سابقه کاری را نیز باید مدنظر داشت ؟

 به نکات ذیل دقت کنید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۴۷
بازاریابی تخصصی