آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش - آموزش کارشناسان فروش - آموزش فروشندگی حرفه‌ای - آموزش فروشنده ( مشاوره مدیریت فروش . مشاور فروش . مشاوره مهندسی فروش . مشاوره فروش )


وب سایت رسمی: http://iranmct.com

شماره تماس : 09126465584

مشاوره بازاریابی ، آموزش بازاریابی ، مشاوره فروش ، آموزش فروش
تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT

بایگانی
پیوندهای روزانه

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

تکنیک فروش حرفه‌ای

تکنیک فروش قدیمی فروش ، مانند یک چاقو کند است که شاید ببرد ، اما خیلی سخت و نه خیلی تمیز . مشتریان امروز بسیار هوشیار و آگاه هستند. مشتری متنفر است که به او فروخته شود ، مشتری می‌خواهد که بخرد. یعنی آزادی عمل و حق انتخاب داشته باشد.

قبل از هر چیز باید گفت که تکنیک فروش حرفه‌ای ، پیرامون هنر برقراری ارتباط و ایجاد منفعت دوطرفه شکل می‌گیرد. تکنیکهای فروشندگی حرفه‌ای همگی بر اساس یکسری قوانین و قواعد مشخص هستند . مشاوره فروش سعی خواهد نمود که این قوانین را بر اساس کسب و کار شما تعریف و آن‌ها را با روش فروش شما تطبیق دهد.

تکنیک فروش حرفه‌ای چیست ؟

تکنیک فروش حرفه‌ای یا روش فروش حرفه‌ای توسط یک فروشنده یا تیم فروش برای کسب درآمد و کمک به فروش موثرتر استفاده می‌شود. تکنیک فروش یک روش خلاقانه ولی بر پایه تکنیکهای شناخته شده فروش است که مشاور فروش یا یک فروشنده با استفاده از هوش و دانش و تجربه خود در مورد فرایند فروش و بهره‌گیری از روانشناسی ، حسابداری ، مدیریت ، …. به تکنیکی یا روشی جدید برای بهینه شدن مسیر فروش می‌رسد.

تفاوت تکنیک فروش با فرایند فروش

واژه “فرایند فروش” و “تکنیک فروش” ، گاه به اشتباه مترادف در نظر گرفته می‌شوند.

فرایند فروش عبارت است که مسیری که یک مشتری بالقوه باید طی نماید تا به مشتری بالفعل ( خریدار ) تبدیل شود. این مسیر منطبق با کل مسیر داخل قیف فروش و تا انتهای لوله فروش ادامه دارد.  فرایند فروش در مورد فرصت‌ها ، معاملات و نرخ موفقیت است.  یک مدیر فروش موفق و موثر کسی است بتواند این فرایند فروش را به درستی مدیریت نماید.

تکنیک فروش حرفه‌ای / تکنیک فروشندگی حرفه‌ای قابل بکارگیری در هر فرایند فروش است ، اما در کل ، تکنیک فروش برای فقط بخشی از فرایند فروش طراحی می‌گردد. تکنیک فروش حرفه‌ای بر گام‌های فروش تمرکز ندارد ، بلکه بر مهارت و تمرکز و ارتباط تمرکز است. مثل شخصیت شناسی در فروش، زبان بدن ، اصول و فنون مذاکره فروش ، …..

می‌توان گفت که فرایند فروش همان A تا Z مسیر فروش است و تکنیک فروش ، فلسفه نحوه پیاده‌سازی فرایند فروش است.

تکنیک فروش حرفه‌ای به دنبال کم کردن زمان بستن قرارداد فروش و افزایش اثربخشی فروش است. تکنیک فروش می‌تواند در چند ناحیه از فرایند فروش بکار گرفته شود.

کدام تکنیک فروش حرفه‌ای را باید بکار گیریم ؟

 

  • تکنیک فروش اسپین SPIN 

تکنیک فروش اسپین در خصوص “درست سوال پرسیدن” است. سوالات اشتباه می‌تواند موجب تزلزل در فرایند فروش شما شود. برای همین ما در تیم مشاوران مدیریت ایران و در ورک شاپ های فروشندگی حرفه‌ای خود از آن به عنوان “هنر سوال پرسیدن” یاد می‌نماییم. با استفاده از تکنیک فروش اسپین ، شما به مشتری اجازه صحبت می‌دهد.

واژه SPIN معرف 4 کلمه است که برای ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید کردن ، به کار گرفته شده است. این چهار کلمه کلیدی برای تکنیک اسپین عبارت‌اند از :

  1. Situation موقعیت
  2.  Problem مشکل
  3. Implication نتیجه
  4.  Need-Payoff پرداخت
  • موقعیت Situation

سوالات مرتبط با موقعیت، اساس چرخه فروش را تشکیل می‌دهند. هدف از سوالات ، درک مشتری بالقوه و کشف موقعیت کنونی در مواجه با پیشنهاد فروشنده است. آیا راه‌حل‌های شرکت پاسخی برای نیازهای مشتری است یا خیر ؟ این اطلاعات نقش بسیار حیاتی در تدوین چرخه فروش ایفا می‌نماید. تیم فروش هر چه بیشتر در خصوص سوال پرسیدن حرفه‌ایی باشند، اطلاعات مفیدتر به دست می‌آورند.

بنابراین نباید به دنبال پاسخ این سوال بود که ” چه کسی مسئول خریدهای جدید در شرکت است ؟” بلکه باید پرسید : ” فرایند تصمیم سازی در خصوص خریدهای جدید چگونه است ؟” . در این حالت تصمیم سازان مشخص می‌شوند. فروشنده حرفه‌ای با بهره‌گیری از تکنیک فروش حرفه‌ای ، توانایی درک صحیح موقعیت فروشنده را خواهد داشت.

  • مشکل Problem

سوالاتی که به شما کمک خواهد نمود تا از مشکلات مشتری بالقوه مطلع شوید . این مشکلات باید شناسایی شود و برای آن راه‌حلی پیدا شود.  همین مشکلات و نقص‌ها است که تسهیل‌کننده معامله می‌شوند. تکنیک فروش به راحتی نحوه پیدا کردن این مشکلات را به فروشنده نشان می‌دهد.

  • نتیجه Implication

در خصوص سوالاتی است که بر نتایج منفی ناشی از مشکلات برای مشتری متمرکز است و سعی دارد تا فوریت برخورد با آن را گوشزد نماید.

  • پرداخت Need-Payoff

زمانی که مشتری بالقوه فهمید که شرایطش در حال بدتر شدن است، باید سوالاتی در خصوص ارزش واقعی راه‌حل قابل ارائه برای درمان شرایط موجود ، مطرح نمود. راز موفقیت در کمک به مشتری برای درک مناسب فواید راه‌حل است. اگر سوالات به درستی ارائه شود ، مشتری خواهد پرسید که این محصول چگونه به وی کمک خواهد نمود. برای مثال : اگر برای پرداخت پول نیاز به مراجعه به بانک نباشد، چه تاثیری روی کسب‌وکارتان خواهد می‌گذارد ؟

این 4 سوال کمک خواهد کرد تا نیازها و نحوه کمک به مشتری را درک نمایید. تکنیک فروش اسپین برای دریافت پاسخ‌های مناسب در قبال سوالات صحیح است.

ادامه مطلب :  تکنیک فروش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۷ ، ۰۰:۰۵
بازاریابی تخصصی