آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش - آموزش کارشناسان فروش - آموزش فروشندگی حرفه‌ای - آموزش فروشنده ( مشاوره مدیریت فروش . مشاور فروش . مشاوره مهندسی فروش . مشاوره فروش )


وب سایت رسمی: http://iranmct.com

شماره تماس : 09126465584

مشاوره بازاریابی ، آموزش بازاریابی ، مشاوره فروش ، آموزش فروش
تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT

بایگانی
پیوندهای روزانه

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

تیم مشاوران مدیریت ایران :

درگذشته، سازمان‌ها به ارائه چند نوآوری در طول یک سال بسنده می‌نمودند و نوآوری تنها در واحد تحقیق و توسعه R&D صورت می‌پذیرفت. اکنون با پیچیده‌تر شدن سازمان‌ها و تغییر سریع محیط، به‌خصوص دسترسی سریع به حجم عظیمی از اطلاعات، نیروی انسانی دارای ایده‌های بیشتری است. حال نوآوری وظیفه هر یک از کارکنان سازمان است. اگر یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی نموده‌اید، حتما به ایده‌هایی پول‌ساز نیازمندید.

نواوری

گاه، عوامل خارجی شما را به بروز خلاقیت و نوآوری (خلاقیت : ارائه یک فکر نو | نوآوری : پیاده‌سازی فکر نو ) وادار می‌نماید. برای مثال با فروش موسیقی از طریق اینترنت، صنعت تولید CD نابود شد. پس چرا تا زمان تغییر صنعتتان توسط فردی دیگر، باید منتظر بمانید ؟ خیلی بهتر است که برای تغییر شرایط اول خودتان اقدام نمایید. برای اینکه پیرو نباشید، باید رهبر باشید و یا کلاً بازار را ترک نمایید.

برای اینکه بدانید که آیا برای آینده آماده‌اید یا خیر، 2 راه وجود دارد : یا صبر نمایید تا آینده خودش بیاید و یا اینکه از خود سوالاتی بپرسید.

نکته 1   : تیم خود را درگیر نمایید.

  • به‌تنهایی این کار را انجام ندهید. بگذارید تیم شما در این فرآیند دیگر شود و بدرخشد، زیرا افراد با پیشینه، مهارت، سن، تمایلات و میزان تحمل متفاوت در کنار یکدیگر، یک سازمان را تشکیل می‌دهند، پس هر فرد از منظر متفاوتی به این‌ موضوع می‌نگرد.

نکته 2  : به مشتریان خود نزدیک‌تر شوید .

  • مشتریان کالا و دریافت‌کننده خدمات سازمان، بهترین متخصصین بازاریابی هستند، زیرا آنان از پیش می‌دانند که چرای مشتریانتان از شما می‌خرند.با توجه به تاثیر رضایت مشتری بر جایگاه برند، بهتر آن است که هر چه بیشتر مشتری را در کسب‌وکار خود درگیر نمایید.

 

در ادامه 15 سوال را مطرح خواهیم نمود. این سوالات توانایی زدن جرقه نوآوری در هر سازمانی خواهد داشت :

 

1- اگر مشتری، اعتماد بیشتری به ما داشته باشد، چه خواهد شد؟
اگر برندتان شناخته‌شده نیست، چگونه باید اعتمادسازی نمایید ؟

2- چگونه باید واسطه‌ها را حذف نمود؟
آیا قادر به جذب مستقیم مشتریان هستید، حتی اگر به معنای در خطر افتادن رابطه سنتی سازمان با دلال‌ها و واسطه‌ها باشد ؟

3- چگونه باید بین مشتریان ارتباط برقرار سازیم ؟
فقط به ارتباط خود با مشتری فکر نکنید، راهی برای ارتباط بین آن‌ها بیابید.

4- چگونه باید مشتری را برای فروش محصول ما به دیگران حمایت نمود؟
بهترین مشتریان کالا و خدماتتان به دنبال معرفی شما در داخل شبکه‌های ارتباطی خود هستند. برای حمایت از اقدامات آن‌ها چه کرده‌اید ؟ چگونه باید موجب تقویت رفتار آنان شوید ؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۲۶
بازاریابی تخصصی

افرادی که متقاضی مشاغل مرتبط با فروش (فروشنده،سرپرست فروش،مدیریت فروش) هستند، گمان نموده که تنها با فرستادن یک رزومه طولانی پر از جزئیات شغل قبلی‌شان، از رقبا پیشی بگیرند. ولی ایجاد یک فضای روانی مناسب هنگامی‌که مصاحبه انجام می‌شود اهمیت زیادی دارد.

استخدام مصاحبه فروشنده مدیر فروش

با توجه به گفته‌های رابرت سیالدین، نویسنده‌ی ” تأثیرگذاری: روانشناسی متقاعد کردن“ ، بررسی رفتارها و گفتارهای فروشندگان حرفه‌ای در صنایع مختلف ازجمله بیمه، عکاسی، اتومبیل، سازمان‌های خیریه و تبلیغات نشان داده است برخی از الگوهای رفتاری و گفتاری در متقاعد کردن افراد و جلب کردن نظر آن‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

بر اساس آنچه در مجله قدرت فروش آمده است، این الگوها در شش اصل اساسی که در تأثیرگذاری مهم است انعکاس داده می‌شود. اگر می‌خواهید در مصاحبه‌ی خود موفق باشید ، حتما این الگوها را دنبال کنید.

  • اصل عمل تقابل

مردم زمانی که احساس کنند به شما بدهکارند، تمایل بیشتری برای بله گفتن نشان خواهند داد.

مثال: سازمان‌های خیریه پاسخ‌های مثبت خود را از طریق اضافه نمودن برچسب آدرس‌های شخصی در بسته‌های نامه دو برابر می‌نمایند زیرا از این طریق حس مسئولیت را در افراد افزایش می دهند.

نتیجه : همیشه سعی کنید به گونه ای وارد جلسه مصاحبه شوید که انگار برای کمک به آنها رفته اید نه طوری که انگار شما به کمک آنها نیاز دارید. زمانی که این حس انتقال داده شد، به صورت اتوماتیک یک احساس مسئولیت در فرد مصاحبه کننده ایجاد خواهد شد.

  • اصل ناب بودن

مردم بیشتر جذب چیزهایی می‌شوند که می‌دانند کمیاب و نادر است.

مثال: حتما مشاهده کرده‌اید فروشندگان از ترفندهای مختلفی چون : آخرین روز حراج را از دست ندهید برای جذب مشتریان استفاده می‌کنند درحالی‌که این روز آخر گفته‌شده روزها به طول می‌انجامد.

نتیجه  : سعی نمایید توجه مصاحبه‌کننده را به این سمت جلب کنید که وی احساس کند از دست دادن شما مساوی است با از دست دادن فرصت‌های فراوان. به فرد مصاحبه‌کننده بگویید که چگونه استخدام شما در آینده به خاطر فرصت‌های شغلی دیگر مشکل خواهد بود.

  • اصل قدرت

انسان‌ها تمایل زیادی به بله گفتن به افرادی با دانش و اعتبار زیاد دارند.

مثال: سازمان‌ها معمولا متخصصین و مهندسین فنی را وارد پروسه فروش می‌کنند تا از آن طریق بتوانند فرصت‌های زیادی را نصیب خود بکنند.

نتیجه : به نکاتی در کار و حرفه‌ی خود اشاره‌کنید که از آن طریق بتوانید دانش منحصربه‌فرد خود را به‌جای مهارت عمومی فروش به رخ بکشید. درباره ویژگی‌ها و مهارت‌های منحصربه‌فردی که در ارتباط با فروشندگی دارید حتما توضیح دهید.

  • اصل تعهد

انسان‌ها بیشتر زمانی که از قبل قولی به کسی داده باشند، تمایل به بله گفتن نشان می‌دهند.

مثال: آن دسته از محققین بازاریابی که اولین سؤالشان هنگام مصاحبه با افراد میزان مفید بودن آن‌ها است، معمولاً موفق می‌شوند داوطلبین زیادی را برای مصاحبه به دست آورند.

نتیجه : از فرد مصاحبه‌کننده درباره ویژگی‌های فردی که قرار است استخدام شود سوال بپرسید و سپس خود را با آن ویژگی‌ها وفق دهید. سعی کنید از طریق تائید کردن سخنان وی هنگامی‌که از ویژگی‌های فرد موردنظر صحبت می‌کند، تعهدات شخصی وی را در راستای استخدام بهترین کاندید، یعنی شما، تایید کنید تا به اصل تعهد عمل کرده باشید.

  • اصل اجماع

افراد زمانی که حس کنند نظرات شما با آن‌ها یکسان است ، سمت شما جذب خواهند شد

مثال: در تبلیغات معمولاً از پروفایل کسانی استفاده می‌کنند که محصولات هدف را استفاده می‌کنند.

نتیجه: حین مصاحبه از رفرنس‌هایی استفاده کنید که میدانید پروفایل آن‌ها مشابه پروفایل فرد مصاحبه‌کننده است. برای مثال اگر فرد مصاحبه کنند یک مدیر منابع انسانی میان‌سال است، حتماً یک مدیر منابع انسانی میان‌سالی را به‌عنوان رفرنس معرفی کنید.

  • اصل دوست داشته شدن

بیشتر جذب کسانی می‌شویم که می‌شناسیم و دوستشان داریم

مثال: در تبلیغات معمولا از افراد مشهور که بیشتر مردم دوست دارند استفاده می‌کنند.

نتیجه : ویژگی‌ای را در فرد مصاحبه‌کننده پیدا کنید که واقعا دوست دارید و به آن احترام می‌گذارید. وی این موضوع را حس خود کرد و به همین دلیل همین حس مشترک را نسبت به شما پیدا خواهد کرد. ازآنجایی‌که این حس واقعی است و حالت فریب ندارد به‌طور کامل درک خواهد شد.

نوشته جئوفری جیمز / مترجم: دکترسیامک احمدیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۴ ، ۰۹:۰۴
بازاریابی تخصصی