آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش - آموزش کارشناسان فروش - آموزش فروشندگی حرفه‌ای - آموزش فروشنده ( مشاوره مدیریت فروش . مشاور فروش . مشاوره مهندسی فروش . مشاوره فروش )


وب سایت رسمی: http://iranmct.com

شماره تماس : 09126465584

مشاوره بازاریابی ، آموزش بازاریابی ، مشاوره فروش ، آموزش فروش
تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT

بایگانی
پیوندهای روزانه

چگونه یک مشاور مدیریت انتخاب نماییم ؟ چه‌کاری باید انجام دهیم؟


اول‌ازهمه دفترچه تلفن را کنار بگذارید، هرکسی می‌تواند از این طریق مدرس و مشاور مدیریت پیداکرده و مبلغی پرداخت نماید. مهم این است که به چه نحوی باید آنان را گلچین نمایید؟

چگونه مشاور مدیریت انتخاب نماییم


بهترین روش بافاصله زیاد "توصیه دیگران" است و سپس بررسی سوابق اجرایی و تحصیلات مشاور است. سابقه مشاور در کدام سازمان‌ها بوده؟ آن سازمان به چه میزان پیچیده بود.


برای مثال : کسی که به 10 شرکت خصوصی شامل مدیر و یک منشی مشاوره داده است، باتجربه‌تر است یا کسی به دو شرکت سهامی عام ؟


نمی‌توان به‌راحتی پاسخ داد، زیرا چالش‌های پیش روی آنان متفاوت باشد. اما به نظر می‌رسد که باید تلفیقی از شرکت‌های متفاوت باشد. باید دید که آن مشاور در آن شرکت‌های کوچک و بزرگ چه فعالیت داشته.


بسیار دیده‌شده است که مشاور یک سازمان بسیار بزرگ برای چندین سال فقط حضور فیزیکی داشته ولی حتی یک پروژه را به پایان نرسانده است. آیا این سابقه کاری را نیز باید مدنظر داشت ؟

 به نکات ذیل دقت کنید:

آیا مشاور مدیریت منتخب شما ، توانایی‌های و عملکرد شمارا ارزیابی کرده است؟

هر مشاور مدیریت مجربی در ابتدا اطلاعاتی را در مورد شما جمع‌آوری می‌کند که بتواند پروسه خود را شروع کند. روش کسب اطلاعات و آنالیز آن از مشاور مدیریت به مشاور مدیریت فرق می‌کند. بعضی مشاور مدیریتان از روش‌های روان‌شناختی استفاده می‌کنند،دیگران ممکن است کل حرکت‌های زندگی شمارا مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهند. بعضی از مشاور مدیریتان حتی از طریق مصاحبه‌های محرمانه با شخص شما و یا دوستان شما، مدیران اسبق شما، آشنایان و اعضاء فامیل شما پیش می‌روند. چه راه‌حلی مشاور مدیریت انتخاب می‌کند، از اهمیت کمتری برخوردار است، مهم این است که ارزیابی توانایی‌ها و عملکرد شما صورت پذیرد. اگر چنین نباشد، مشاور مدیریت موردنظر تجارب لازم را ندارد.


آیا مشاور مدیریت شما مبلغ منصفانه‌ای را از شما تقاضا کرده است؟

خیلی از مشاوران مدیریت درخواست پرداخت فوری دارند و این امر در این حرفه کاملاً عادی است. ولی اگر مشاور مدیریت درخواست درصدی از درآمد شمارا داشته باشد، بیشتر دقت کنید. این نوع درخواست‌ها غیرعادی است و ارتباط بین آموزنده و مشاور مدیریت را منفی خواهد کرد. به‌طور واضح، اگر مشاور مدیریت در موفقیت کاری شما سهمی داشته باشد، انگیزه‌ای برای راهنمایی صحیح شما نخواهد داشت.


آیا مشاور مدیریت، تمرکز بر مسائل شما دارد؟

اگر این احساس را دارید که مشاور سرگرم مسائلی دیگر است و توجهی به اولویت‌های شما ندارد و برای شما بهتر است مشاور را تغییر دهی.


آیا مشاور به مسائل روانشناسی اشراف دارد یا اینکه بیشتر غیرحرفه‌ای است؟

بدون شک مشاوران مدیریت زیادی با تحصیلات و یا آموزش‌های لازم در روانشناسی وجود دارند.این دسته از مشاور مدیریت مناسب هستند و آن‌هایی که اطلاعات پراکنده‌ای از روانشناسی دارند، ممکن است باعث آسیب‌رسانی شوند. مشاور مدیر کسی باید باشد که حتماً نیم‌نگاهی به علوم رفتاری مشتری و سازمان دارد.


آیا مشاور مدیریت حد و حدود را رعایت می‌کند؟

یک مشاور مدیریت باید حدود ارتباطات شخصی و حرفه‌ای خود را رعایت کند. اگر رابطه بین آموزنده و مشاور مدیریت بیشتر به‌صورت دوستی درآید، اثرگذاری خود را از دست خواهد داد و این مسئله به دلیل عدم رعایت اصول از طرف مشاور مدیریت به وجود آمده است.


آیا با مشاور مدیریت خود رابطه خوب و راحتی دارید؟

بعضی‌اوقات مشاور مدیریت واقعاً انسان خوبی است ولی در ارتباط با او همواره مشکلاتی است. در این صورت صبر کنید تا مشاور مدیریت پیدا کنید که با او روابط گرم و درعین‌حال حرفه‌ای خوبی داشته باشید. برای سهولت در انتخاب خود از مشاور مدیریتان مختلف در رابطه با دیدگاه نظرشان در مورد مشاور مدیریت گری سؤالاتی را مطرح نمایید. نهایتاً بهترین مشاور مدیریت آن‌کسانی هستند که روش خود را برحسب نیازهای حرفه‌ای خود تعیین می‌کنند.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی