۵ راه برای آرام نمودن مشتری عصبانی
مشتری عصبانی
علارقم این حقیقت که تنها در حدود ۶% مشتریان از نسبت به خدمات و محصولات برند نظری منفی دارند ، مشتریان ناخشنود یکی از دغدغههای کسبوکارهاست. مدیران بازاریابی و فروش باید تمام تلاش خود را صرف افزایش میزان رضایت مشتری نمایند. بعضی وقتها مهم نیست که چه میزان خدمات شما خوب است ، همیشه افرادی هستند که ناراضی باشند. اما آرام نمودن و یا بهنوعی خنثی نمودن عصبانیت مشتری و تبدیل آن به یک مشتری شاد ، خود یک تکنیک و مهارت برای فروشندگان حرفهای است.در مقالات و کتب روانشناسی و مدیریت ارتباط با مشتری، به روشهای بسیاری در خصوص آرام نمودن مشتری عصبانی اشاره شده است ، اما این ۵۵ مورد، بهترین آنهاست.
۵ روش آرام نمودن مشتری عصبانی
۱- صبر نمایید : همراهی نموده و گوش دهید
باید یک شنونده فعال باشید. سریع از حرفهای او نتیجهگیری ننماید. وقتی مشتری عصبانی است ، نیاز دارد که خالی شود، با قبول اینکه شنونده فعال بودن بخشی از فرایند آرام نمودن مشتری است، به وی گوش دهید و بدانید که این کار به شما کمک خواهد نمود. بابیان برخی کلمات تاکیدی و تکرار کلمات اصلی وی ، نشان دهید که به حرفهای وی به درستی گوش میدهید. مطمئن باشید که حتما مشکل مشتری را متوجه شدهاید. دقت نمایید که همیشه حق با مشتری نیست ، اما تا تمام حرفهای مشتری را خوب گوش ندهید ، نمیتوانید در مورد مشتری قضاوت نمایید.
۲- با نشان دادن احساس مناسب ، با مشتری همدلی نمایید
هنگامیکه فردی بر سرتان فریاد میزند، بهطور طبیعی به سمت پاسخ دادن خواهیم رفت ، عصبانی شدن و یا به حالت دفاعی خواهیم رفت.صرفنظر از هزینهای که برای ما ممکن است داشته باش. شاید فکر میکنید که شاید آنفدرها بزرگ نباشد که این فرد بیاید و دادوبیداد کند.اما ازنظر مشتری، خیلی بزرگ است ، پس باید عکسالعمل درست همراه با احساسات واقعی، همدردی خود را نشان دهید.
>>> ادامه مطلب : ۵ راه برای آرام نمودن مشتری عصبانی