آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش - آموزش کارشناسان فروش - آموزش فروشندگی حرفه‌ای - آموزش فروشنده ( مشاوره مدیریت فروش . مشاور فروش . مشاوره مهندسی فروش . مشاوره فروش )


وب سایت رسمی: http://iranmct.com

شماره تماس : 09126465584

مشاوره بازاریابی ، آموزش بازاریابی ، مشاوره فروش ، آموزش فروش
تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT

بایگانی
پیوندهای روزانه

چگونه مشتریان را به خرید مجدد متقاعد نماییم

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۸ ب.ظ

تیم مشاوران مدیریت ایران:

شرکت‌های کوچکی که در دهه اخیر به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا نموده‌اند، همگی بر بازگشت مجدد مشتری تأکید داشته و خرید مجدد مشتری را عامل حیاتی موفقیت کسب‌وکار خویش می‌دانند.در یک بازار رقابتی، یک شرکت نوپا (استارتاپ)، زمانی از سایر شرکت‌های موفق و در حال رشد متمایز خواهد شد که حمایت مناسبی از مشتریان خود به عمل آورد.

 مشتریانی که برای خرید مجدد مراجعه می‌نمایند(مشتریان بازگشتی Return Customers)، بهترین ترویج‌دهندگان برند سازمان هستند. این مشتریان از طریق تبلیغات دهان‌به‌دهان WOM به حمایت برند می‌پردازند. یکی از این شرکت‌ها Uber اوبر است که در حوزه سرویس هم‌سفری آنلاین در سانفرانسیسکو تأسیس شد. مشتریان این شرکت از طریق اپ تلفن همراه تقاضای سواری کرده و موقعیت رانندهٔ خود را ردیابی می‌کنند. مدیر اجرایی این شرکت در گزارش اعلام نمود که 95 درصد مشتریان جدید این شرکت ناشی از توصیه مشتریان قبلی آنان بوده است. در حقیقت به ازای هر 7 خودروی اجاره‌ شده توسط مشتریان کنونی، یک مشتری جدید ایجاد می‌گردد.


 در حقیقت، تعداد "مشتریان بازگشتی" یا "مشتریانی که خرید مجدد انجام می‌دهند" یک شاخص بااهمیت برای ارزیابی ارزش و کیفیت خدمات ارائه‌شده است. این شاخص بیان‌کننده سطح رضایت مشتریان است که بقای آتی سازمان را رقم خواهند زد.

برخی سازمان‌ها از طریق ارتباط نفربه‌نفر با تعداد محدودی مشتری، برنامه وفاداری مشتری به برند را با ارائه اعتبارهای تشویقی اجرایی نموده و تا حد زیادی بازگشت مشتری را تضمین می‌نمایند. اما سازمان‌هایی که به دنبال جذب تعداد نامحدودی مشتری هستند، با تمرکز بر خدمت به مشتری و افزایش سطح رضایت مشتریان، مشتریان را هدف قرار داده و روح آنان را با برند درگیر می‌نمایند.


پس، مشتریان بازگشتی موجب افزایش درامد سازمان می‌گردند. 5درصد افزایش در فرایند ابقای مشتریان کنونی، موجب افزایش 125 درصدی در سود سازمان میگردد. زیرا جذب هر مشتری جدید 7 برابر گران‌تر از حفظ مشتری کنونی است. پس شرکت‌هایی که بر بازگشت مشتری کنونی خویش متمرکز هستند، میزان زیادی از بودجه ترویجی خود صرفه‌جویی می‌نمایند.

 برای حفظ مشتری در یک شرکت نوپا، این 5 استراتژی را به‌کارگیرید:

 1- یک اجتماع قوی از مشتریان شکل دهید.

تبدیل تعاملات تجاری به یک تجربه اجتماعی، یکی از راه‌های مناسب برای تشویق مشتریان به بازگشت است. برای مثال Sofi که یک سایت ارائه وام دانشجویانی است که از طریق یک برنامهبازاریابی داخلی در داخل سیستم اجتماعی-اقتصادی خود، به موفقیت بسیار دست‌یافته است. این اجتماع به Sofi اجازه می‌دهد تا با مشتریان خود در ارتباط مستقیم بوده و مصرف‌کنندگان خدمات آنان از طریق همین برنامه قادر به برقراری ارتباط با سایر اعضای این اجتماع هستند. 

 2- درک ارزش چرخه عمر مشتری CLV.

نزدیک شدن به مشتری از طریق ایجاد تغییر زندگی آنان، موجب تشویق مشتری به وفاداری است. در اصل، سازمان نقش مهمی در زندگی مشتری ایفا خواهد نمود. مثل ایفای یک نقش موثر در زمان خرید خانه، بستری شدن در بیمارستان، استخدام در شغل جدید. در تمام این موارد، مشتری بلافاصله حمایت سازمان یاد نموده و در وقایع مهم بعدی زندگی خویش، نام سازمان را در صدر لیست ذهنی خود قرار می‌دهد.

 ادامه مطلب :  چگونه مشتریان را به خرید مجدد متقاعد نماییم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی