ChallengerBrand چگونه برندی چالشگر ایجاد کنیم

در معرفی انواع برند با برند چالشگر Challenger Brand (برند تغییردهنده) روبرو هستیم که یک برند مزاحم برای رقباست. شاید این برند جایگاه دوم و یا جایگاه بیستم را ازنظر سهم در بازار در اختیار داشته باشد، اما مهم این است که او یک برند با غیرمترقبه و نوآور است.

تنها شرکت‌ها کوچک به‌صورت یک برند چالشگر عمل نمی‌نمایند. در جهت رسیدن به تنوع و گوناگونی، شرکت گوگل به‌عنوان یک برند چالشگر، در بسیاری از بازارهای، ساختار، نظم سنتی و فرهنگ تجاری آن بازار را تغییر داده و بسیاری از نام‌های بزرگ را به چالش کشیده است.بااین‌وجود، چشم‌انداز حمله برندهای بزرگ در مواجه با کارآفرینان بدون حامی و پشتیبان، بسیار ترسناک به نظر می‌آید.

برند چالشگر Challenger Brand

در ادامه نکاتی را در جهت ساخت یک برند چالشگر بیان خواهیم نمود.

 

  • به چیزی که می‌فروشید، اهمیت دهید. اگرنه، پس چرا دیگران باید اهمیت دهند ؟

زمانی که برند دیگری را به چالش می‌کشید، اشتیاق و تعصب شما به محصول یا خدمت سازمان، اهمیت خود را نشان می‌دهد.
در مسیر رسیدن به حداکثر سهم بازار و وفاداری مشتری، باید به مزیت رقابتی محصول خود ایمان داشته باشید.

همواره افراد به حمایت از یکی از طرفین رقابت یا مذاکره علاقه‌مندند و همواره مشتریانی خواهند بود که به دنبال یک جایگزینی برای انتخاب‌های سنتی خویش هستند. با رفتار خود به مشتری نشان دهید که به محصول خود علاقه داشته و شایسته انتخاب مجدد وی هستید.

همه طرفداران برند اپل را می‌شناسند، حتی زمانی که هیچ بحث در رسانه‌ها بر سر آن نباشد، آن‌ها این برند را ترویج نموده و در خصوص آن گفتگو می‌نمایند. طرفداران برند اپل، توصیه‌نامه‌های زنده و گویا برای تحریک سایرین هستند. این همان چیزی است که از اشتیاق و تعصب شما نسبت به محصول، نشأت می‌گیرد.

 

  •  بدانید که چه کسی و با چه نقاط ضعفی را به چالش می‌کشید.

هیچ شرکتی در جهان بدون نقطه‌ضعف وجود ندارد. شاید ارتباط خوبی با مشتریان خود نداشته باشد، هویت و تصویر مناسب در یک منطقه جغرافیایی خاص ندارد، یا کمبودهای داشته باشد.

مشتریان ناراضی، مهم‌ترین و رایج‌ترین دغدغه برندهای بزرگ هستند. مشتریانی که به دنبال جایگزین مناسب برای تأمین‌کننده خود هستند. وظیفه اصلی برند چالشگر، ارائه پاسخ به این سؤال مشتریان ناراضی است :  

      • چرا باید مشتری ناراضی به‌سوی برند دیگری حرکت نمایند.

 ادامه مطلب :  چگونه یک برند چالشگر خلق نماییم

بازاریابی تخصصی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مشاوره فروش - آموزش کارشناسان فروش - آموزش فروشندگی حرفه‌ای - آموزش فروشنده ( مشاوره مدیریت فروش . مشاور فروش . مشاوره مهندسی فروش . مشاوره فروش )


وب سایت رسمی: http://iranmct.com

شماره تماس : 09126465584

مشاوره بازاریابی ، آموزش بازاریابی ، مشاوره فروش ، آموزش فروش
تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT
آرشیو مطالب
بهمن ۱۳۹۹ ( ۱ )
دی ۱۳۹۹ ( ۱ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۱ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۱ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۱ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۲ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۲ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۲ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۱ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۱ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۳ )
دی ۱۳۹۷ ( ۱ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۱ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۲ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۱ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۲ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۳ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۱ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۳ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۳ )
دی ۱۳۹۶ ( ۳ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۲ )
آبان ۱۳۹۶ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۶ ( ۱ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۴ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۴ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۴ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۴ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۲ )
دی ۱۳۹۵ ( ۲ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۳ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۳ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۱ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۱ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۴ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۳ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۲ )
بهمن ۱۳۹۴ ( ۳ )
دی ۱۳۹۴ ( ۲ )
آذر ۱۳۹۴ ( ۱ )
آبان ۱۳۹۴ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۴ ( ۱ )
شهریور ۱۳۹۴ ( ۳ )
مرداد ۱۳۹۴ ( ۵ )
تیر ۱۳۹۴ ( ۲ )
خرداد ۱۳۹۴ ( ۵ )
ارديبهشت ۱۳۹۴ ( ۴ )
فروردين ۱۳۹۴ ( ۸ )
مهر ۱۳۹۳ ( ۳ )